elisabethlofmark.blogg.se

Skidor på tv och sockstickning...

Publicerad 2015-02-27 19:54:54 i


I morse vaknade jag tidigt efter alldeles för få timmars sömn. Gick upp för att koka mitt morgonkaffe, göra en smörgås och läsa tidningen. Sedan somnade jag om en stund, vilket var ett måste för att klara dagen utan att förvandlas till häxan surtant... 😕

Dagen idag var att vila!
Och så har jag också gjort, suttit i min ergonomiska fåtölj, med tillhörande fotpall där benen varit i högläge medans jag med strumpstickningen i händerna sett på herrarnas stafett i skid-vm. Det var spännande se Johan Olssons bragdinsats när han körde in så många sekunder!

En socka/ eller tossa som jag kallar dem,  blev klar och ikväll la jag upp maskor för nästa. Att ta på sig hemstickade tossor av ull är underbart gott, värmer som inget annat. Mysigt!

Fredag kväll och jag känner redan nu vid 20-tiden att jag väntar på att ta på mig pyjamasen för att krypa ner och läsa min bok. Hur kan jag vara så här trött? Kroppen blir tung i musklerna mot kvällen, finns inte orken att sitta uppe och se tv. Tråkigt! 

Tony plöjer en massa amerikanska truckersprogram när jag lagt mig, ler som en pojke nu när vi har tivo och han har stort utbud att välja av. Bra det!
I morgon ska han visst laga till en god middag som ska bli en överraskning för mig!  😀

Om det går som jag vill i morgon så har jag tänkt ta bussen ner till Kulturmagasinet för att låna Louise Hoffstens nyutkomna självbiografi "En näve grus". Boken handlar om att leva med neurologisk sjukdom, kanske har den en del att ge!

Det är suveränt det här med våra bibliotek, jag tjatar ofta om det. Exempelvis som igår när jag fick sms om att den bok jag står på kö för att låna nu finns inne. Suverän service om något!

Nu avrundar jag min fredag med att göra i ordning kvällsmedicinering och plocka ihop lite bland sockstickning och läsning. 
Blir fort en hög som ser rörig ut, jag vill gärna ha en något så när organiserad röra. Så när jag sömndrucken om morgonen kliver upp vill jag ha ordning omkring mig. Det är en bra start för humöret! ☺

Önskar dig en fin fortsättning på det som är kvar av fredagskvällen! 💖
/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela