elisabethlofmark.blogg.se

Sol in i mitt kök...

Publicerad 2015-02-06 11:08:59 i

Så härligt när solen skiner! 
Lufsig vintersjäl får tina upp lite pö om pö, man anar att takdropp och fågelsång är runt hörnet, likaså en kaffe på inglasade balkongen. Längtar!

Idag har jag hittills fungerat rätt bra i kroppen, förutom att medicinhöjningen ger lite knepiga biverkningar. Det var ju för en vecka sedan som min neurolog ville höja medicinen, och vad göra annat än att lita på honom. Jag är inte bekväm med att behöva höja upp dosen, men om det nu är så att medicinen tar på min neurogena värk och stumhet i benen så är jag villig prova. Hitills har det varit så att de värsta biverkningarna har lagt sig efter en vecka, så nu är det bara hålla huvet högt och se framåt, fokusera på här och nu! 

Just nu doftar det av en nybakt apelsinsockerkaka som står och svalnar på min köksbänk. En kaka att skiva en bit av till kaffet. Det är ju så gott med dopp! Med kaffet framför mig så stickar jag tummarna på mina vantar samtidigt som jag lyssnar på Lars T Johansson och ett av mina favorit radioprogram "Sök och finn". 
Tar samtidigt in solskenet som når mitt rum, önskar du gör detsamma!♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela