elisabethlofmark.blogg.se

Vad gör man av 3 dl gräddfil...

Publicerad 2015-02-03 21:29:58 i

Hittade i kylen en gräddfil som var på utgående datum, vad göra av den tro?
Min absoluta favorit till kaffet är sockerkaka, så ut på google och där hittade jag ett recept på kanelsockerkaka, skulle visst smaka som kanelbullar. Kakan fick godkänt, inte så mycket mer än så, men en och annan skiva slank under kvällen ner till kaffet. Gott!
Dagen idag har varit jobbig, men kom mig ändå runt på min promenadrunda vilket jag är stolt över! 
Nu blir det läsa några sidor i min bok innan sömnen gör sig påmind.
Önskar dig en god natts sömn!♡

Kommentarer

Postat av: inger lindkvist

Publicerad 2015-02-03 21:59:16

Ser ju jättegod ut !

Svar: Kakan smakade inte direkt kanelbullar, tror jag föredrar vanlig sockerkaka. Däremot kommer jag att använda mig av receptet som basrecept, för gräddfilen gör kakan väldigt saftig och god. Kanske kan man riva lite apelsinskal och pressad apelsin att ha i smeten... Så får det nog bli nästa gång en kaka ska bli till! ;-)
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela