elisabethlofmark.blogg.se

En dag av frustration...

Publicerad 2015-03-22 20:23:30 i

Vaknade senare än vanligt och förvånades över att jag sovit nästan 11 timmar!
Sängen var hård under min kropp, kuddarna inte alls sköna och när jag satte mig på sängkanten slog en yrsel till och allt drog för en stund åt vänster... Nä fy inte en sådan dag var min tanke!

Hur som helst gick jag upp och kokade kaffe.
Tillbaka till sängen för att läsa tidningen och äta frukostsmörgåsen till mitt kaffe.
Trodde liksom det skulle vara rätt bra så ändå, att lite fika skulle få mig att komma igång.
Så visade det sig inte bli, jag låg kvar ett tag eftersom det var svårt hitta motivation kliva upp när kroppen kändes energilös och tung. Ganska snart insåg jag att om jag låg kvar där under täcket så skulle tankarna dräpa mig och inget skulle bli bättre av det!

Så upp och in i en varm dusch. Tur vi bor i lägenhet nu så varmvattnet inte kostar oss direkt!


Hade igårkväll tagit fram en bit högrev ur frysen för att idag koka ihop en kalops. Så jag antog utmaningen i syfte att få äta äkta hemkokt kalops. Vi är nämligen tokiga i husmanskost här hemma!


Vackra färger i grytan och doften i mitt kök var helt underbar. Jag gläds oerhört över att konkret se saker jag faktiskt fixat att göra!
Men det har trist nog ofta ett pris jag får betala, och ibland blir priset högt! Får nog ofta också lida själv för min tjurighet att till varje pris genomföra vad jag tänkt mig fixa...


Och så mandelpotatis som jag är så förtjust i, till Tonys  förtret ...


Färdiga resultatet en hemkokt kalops som serverades med kokt mandelpotatis och inlagda rödbetor. Gott!

Snart är denna dag till ända, skönt tycker jag som inte mått bra idag. 
Ny dag i morgon och då väntar telefonsamtal från min vårdcentralläkare. 

Hoppas din helg varit bra och att du får en fin kommande vecka!💟
/ E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela