elisabethlofmark.blogg.se

Gick i mål...

Publicerad 2015-02-28 13:16:36 i


Flitiga fingrar, en av mina favoritbutiker!
Det är nog den butiken som kan få mig att bita ihop och samla krafter åka till stan. De har så mycket fina garner och mönster, sedan är personalen alltid trevlig och hjälpsam. 
Värdefull påfyllning för mig!

De ställen jag brukar ha ärenden till är belägna så bra att de ligger i närheten av varandra, och inte alltför långt från bussnavet. Skönt eftersom mina ben tar slut rätt fort.

Jag hade idag som mål att ta bussen ner till stan för att uträtta några ärenden, och jag tog mig i mål med det jag tänkt göra. Skönt!


Garnfrossa är det lätt att drabbas av när man ser alla fina nystan!
Jag köpte några nystan att göra en annan modell tossor, samt en halsduk med mönster av falska flätor och mosstickning. 


Efter garnbutiken styrde jag mina steg mot apoteket för att hämta medicin. Sedan var det Kulturmagasinet kvar att avverka på min lista.

Kände där att benen började visa dessa dumma tendenser till en förlamande stumhet och tilltagande av värk. 
Det är inte så att jag drabbas av panik när det blir så, jag tänker mest att sjutton vad opraktiskt att benen blir så här! 
Värre är det om kvällarna då smärttopparna får tag i mig, då stannar tanken inte enbart på att denna sjukdom är opraktisk... 

Vad ska jag säga annat än att jag funderar ordentligt på utvecklingen av vad det nu är för en slags neurologisk sjukdom jag har.
Förut har det varit mot kvällen som de rejäla smärtorna och muskelspänningarna satt in. Den senaste tiden har det varit från förmiddagen det dragit igång, och den utvecklingen vill jag inte ha!

Jag ger det helgen, tappar jag också i morgon såpass fort uthålligheten i benen så får jag nog ringa neurologmottagningen så min doktor blir informerad. 
Jag tycker det är jobbigt att ringa in och berätta om utveckling av status och symptom.
Så är det när man är under utredning, det går känslomässigt upp och ner, man tycks få ha ordentligt med tålamod och ork. Ork man inte besitter!

Nu ska jag ta mig en liten tupplur så jag orkar med dagen och kvällen. 
Sedan blir det en kopp kaffe och nybakt kardemummakaka. Gott!


Önskar dig en fin och vilsam helg! 💗
/E



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela