elisabethlofmark.blogg.se

Totalt överraskad!

Publicerad 2015-02-05 21:00:07 i

Det knackade på min dörr i förmiddags och när jag öppnade blev jag glatt överraskad över att se tre underbara barndomsvänner stå där! Rickard boende i Bredbyn, Agneta i Noraström och Sara i Njurundabommen. 
Med sig hade de en vacker tulpanbukett i vårliga färger, och Rickard hade med sig en burk med supergoda kolakakor som han själv bakat. Och som om inte allt detta var tillräckligt så fick jag order om att sätta mig ner för nu skulle de ordna och fixa. Så Sara tog Meja ut på promenad, medan Rickard och Agneta gick till pizzerian och köpte lunch till oss. 
I solsken satt vi sedan vid bordet här hemma och njöt en härlig lunch tillsammans.
När vi ätit klart satt vi och pratade både gamla och nya minnen. Fina Isabell, Rickards fru och vår barndomsvän, hon finns inte längre med oss då hon för två år sedan somnade in efter tuff kamp mot cancern. Men Isabell var ändå med på något sätt, inte minst är hon med mig när jag är ute och ser trädens grenar svaja i vinden...

Mina tre vänner gick ordentligt ihop sig om att jag nu bla måste söka hjälp med färdmedel. Färdtjänst!
- Är ni inte kloka sa jag?!!
Visst har de rätt. All energi som går åt till att ex gå till bussen, att åka med buss är rejält tufft när man har problem med värk i kroppen, och sedan all yttre stimuli som tar enormt mentalt... Och efter bussfärden ska man ha ork gå i mål med det man tänkt sig uträtta, och sedan bussresan hem!
Men mina tankar går som så, att så länge jag inte har någon diagnos så lever jag på hoppet om att jag en dag vaknar och inte har det så här i mina ben. Att värken avtagit och att muskelstyrkan återkommit. 
Men visst är det så att min tillvaro skulle bli annorlunda om jag kunde färdas på annat sätt än med buss. Men det får nog smälta in en stund detta...
Dagen idag med underbara fina barndomsvännerna, vad kan annat sägas än att det var underbart få krama om dem och liksom ta vid där vi sist var. Skratt och gråt omvartannat, precis så som det blir tillsammans med äkta vänner. Tack mina kära fina vänner för allt ni ger, för den värme som idag fyllde min själ. Tacksam!♡


Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2015-02-05 21:44:11

Tack för en helt underbar dag! Jag bara lööööve er alla! :)

Svar: Goa fina underbara barndomsvänner, ni värmer min själ på djupet!♡♡♡
Tack kära underbara goa vänner, vet inte hur jag i ord ska beskriva hur tacksam jag är över att ni finns och för det ni väljer att göra. Tack!♡♡♡
elisabethlofmark.blogg.se

Postat av: Gurli

Publicerad 2015-02-05 22:54:16

Vad glad jag blir för er alla ♥ Jag förstår att ni hade en underbar dag tillsammans. Bra idé med färdtjänst! Kram

Svar: Boost av underbara vänner, både här och där... Underbart!
Kram på dig fina vän Gulli!♡♡♡
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela