elisabethlofmark.blogg.se

Smärtan river och sliter, förändrar mig...

Publicerad 2015-03-09 21:45:14 i

Så kom då en sämre dag med smärttoppar som sliter och drar i märgen, muskler som spänner... Tålamodet prövas ordentligt, att härda igenom och leva kostar på. 
Dagar som dessa vill jag helst stänga in mig och vara totalt ensam. Blir mer än vanligt bla känslig för höga ljud.
Jag vet att jag dagar som dessa inte är enkel att leva med...
 
Så gör smärtan med en, förvandlar och förstör.

Jag försökte  göra det bästa av dagen. Gick promenaden med Meja och kan ju inte neka till att det vackra vädret piggade upp. Sedan träffade vi på en go vän med hund och det mötet var verkligen trevligt!


Satt en stund på inglasningen och stickade på en spetsmönstrad socka. Roligt att sticka mönster där det är lite pyssel och räkna, då det senaste sockparet var basic mönster. 
Bra att få tänka på annat, försvinna sig in i mönstret av omslag och ihoptagningar om vartannat, och sakta men säkert växer spetsmönstret fram. Blir spännande se hur sockorna blir när de är klar!


Skala och hacka rotfrukter är ett annat slags pyssel, inte något som direkt tilltalar mig eftersom det tar mycket energi av mig att skala och skära ner rotsakerna. 
Fick dela upp matlagningen för att få till det utan att bli tömd på ork. 
Det visade sig vara värt lägga ner jobb på matlagningen, för rotmoset smakade gott till köttkorven!

Nu ligger jag i sängen, kvällsmåstena är gjorda, den sista medicindosen för idag är tagen.
Ska tassa upp och ta en kopp fil med lite müsli och sedan läsa en stund. 

Försöka flytta bort fokuset på smärtan till något annat... Läsa min bok eller lösa lite korsord.
Ny dag i morgon, på min agenda då är ett besök hos sjukgymnasten.

Jag önskar dig att komma till ro för en god natts sömn! 💗 
/ E


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela