elisabethlofmark.blogg.se

Vill inte klaga...

Publicerad 2015-03-12 17:56:56 i

Jag vill inte klaga, ändå gör jag just det...
En sämre dag med mer värk i ben och rygg, och då kostar det på att gå hundpromenaderna.
Visst klarar jag att gå, men promenaderna blir allt annat än njutbara och sedan orkar jag inget mer göra än vila hemmavid. Det frustrerar mig enormt! 

Tänker på dem som av olika orsaker är totalt sängliggande eller rullstolsburen, och jämfört med dem så klarar jag ju i alla fall att gå om än korta sträckor. 
 
När Tony som nu är bortrest i jobb, så känner jag hur sårbar jag faktiskt är med tanke på exempelvis rastning av Meja. Saknar att gå promenaderna i skogen och orken laga mat eller baka... När ska jag få tillbaka mina krafter och mina ben?! 


Efter förmiddagspromenaden satte jag mig en stund och stickade ute på balkongen. Hade kvar en av de två muffisarna jag köpte igår. 
Gott var det med en kopp fika i vårsolen, tror jag tinade upp humöret lite där jag satt i solskenet!

I eftermiddag ringde Felix och frågade om jag ville ha besök. Såklart jag ville! ☺


Vi satt ute på balkongen och drack kaffe i eftermiddagssolen. Härligt få ta del av en blivande students berättelser om alla stundande roligheter!

När jag hämtade posten så låg där ett brev från Landstinget Västernorrland. Har lärt mig känna igen kallelser nu, och förstod att det gällde den magnetkameraundersökning som var bestämt skulle göras i april.


Blev överraskad när jag läste att jag redan till veckan ska göra MR. Det var sagt att jag skulle göra den någon gång i april månad. 
Skönt få undersökningen bortgjord, och förhoppningsvis kommer min neurolog bli klokare av nya MR bilder. Ändå är det med en oro jag går till undersökningen, för vad ska man hitta kring det plaque man sist såg. Och ska min doktor kunna ge mig besked om hur vi får bort det som ger mig värk och funktionshinder?!

Tänk om det kunde komma att visa sig att man fann en diagnos, och därmed kunde rikta en behandling. 
Tänk om jag kunde få bli fri den tärande värken, och energitappet. Hoppas!

I skrivande stund känner jag hur kaffesugen jag är, så jag ska avsluta här för att ta mig en kopp fika. Sticka lite framför tv:n ikväll och sedan som vanligt försvinna mig in i en spännande deckare. Det sover man gott på kan jag lova! ☺

Önskar dig en fin kväll! 💟
/E









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela