elisabethlofmark.blogg.se

Främmande inför min kropp...

Publicerad 2015-04-19 15:25:01 i



Ny medicin mot nervsmärtor, ordinerad att ta en tablett till natten. Ny medicin i tillägg till de övriga jag ordinerats sedan i höstas. 
Det känns inte bra att behöva lägga till ännu en sorts medicin, att det gått så många månader (8) utan att det vänt till det bättre!

Jag var nyss ute på en lite promenad, ensam. Tony och Meja gick i förmiddags en lång skogspromenad och skulle sedan stanna till hos Viola. 
Tänkte då att jag skulle gå min dagliga runda i syfte om att träna det jag förmår. När jag promenerade kände jag rätt omgående hur ben och överarmar stelnade till och då är det pyssligare att gå, som om ballansen också påverkas. 
Trötta tunga steg uppför Bågevägen men i mitt huvud fanns bara att ta mig runt den runda jag tänkt mig att gå! 
Hur bestämd man än är om att nå sitt mål så kommer tankestormar i skallen på en! Tankar som blir till känslor, känslor som river en i själen och drar ner mentalt... Man hinner liksom inte hejda skiten när det väller in över en! Så jag känner mig nu ledsen, förtvivlad och rädd över vad som sker med mina ben och armar, att så mycket energi går åt till att röra mig, till att leva!

Känns som länge att vänta tills tiden jag har om fyra veckor hos min neurolog. 
Men vad kan man annat göra än kämpa på, ta de mediciner som läkaren tror ska hjälpa mot smärtor och stelhet. Behandla symptomen...
Det som orsakar allt, vad är det för något och hur får man bukt med den skiten?!

Medans jag undrar och kämpar på så går tiden, och jag har som ett filter framför ögonen och kan inte fullt ut se och ta del av det vackra som står på tur slå ut i grönska och blom. Min energi räcker inte riktigt!

Idag har jag sikte på att komma mig iväg till vår handarbetsträff i Bosvedjan. Har lagt upp min dag med vilopauser så att jag ska orka. Ändå känns det nu nästan omöjligt att ta mig till lokalen och att där sitta på en stol och sticka. Men jag ska dit!

Tack för att du läste mina rader! 💟
/ E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela