elisabethlofmark.blogg.se

Att kliva upp...

Publicerad 2015-02-26 09:34:23 i


Morgonkaffet och en smörgås är inmundigad, sitter kvar i min pyjamas en stund.

Idag har jag mer värk och kramp i benen, en neurologisk värk som om någonting äter mig inifrån och ut ur märgen. Hemskt! 
Sitter jag still lindras det något och det molvärker som tandvärk i benen, men när jag ska gå då är det inte roligt, samt att energin sipprar ur min kropp ännu mer eftersom värk tar krafter. 
Egentligen borde jag höra av mig till neurologmottagningen så min doktor får information, men jag orkar inte göra det.
Det är inte så enkelt som att bara ringa och lämna information om statusen, då det känns som att man beklagar sig om och om igen...

I sex månader har detta kaos pågått!
Numera är jag mentalt härdad efter att ha haft mina stunder på min kammare då jag trott att sjukdomen skulle få mig att tappa fotfästet. 

Sjukdom som de ännu inte kunnat sätta diagnos på, men som min neurolog bestämt säger är ett fall för hans bord, alltså någon neurologisk sjukdom har drabbat min kropp. Och utredningen går vidare, ny magnetkameraundersökning i april. 
Tålamod!

En dag som denna då värken är värre, då läser jag en bok, stickar en stund då och då, lyssnar på ljudbok, löser korsord... Försöker skingra tankar på att det värker!
Under dagtid går allt lättare att hantera och stå ut, men när kvällen är kommen och jag kryper ner i sängen så är det jobbigare. Då är man ensam i duellen mot värken!
Jag är restriktiv med att ta av den starkaste smärtlindrande medicinen, ändå har jag senaste tiden till natten behövt ta den oftare. 

Nu ska jag ta mig ännu en kopp kaffe och se något på tv en stund, i pyjamas ett tag till...

Önskar dig en fin dag! ♡


Kommentarer

Postat av: Gurli

Publicerad 2015-02-26 10:28:47

Fina vän:) Så trist att inte kroppen vill vara med idag :(
Hoppas att "knoppen" orkar vara med efter allt vi pratade om igår.

Hoppas du orkar med att kontakta neurologen. DU GNÄLLER INTE !!! Kolla upp om du inte kan maila dem.

Hoppas att din bok är bra och att stickningen inspirerar ♡♡Kramar ♡♡

Svar: Hade tagit Hade tagit fram smör igår kväll, som legat på köksbänken och mjuknat. Tanken var att idag sno ihop Violas goda chokladsnitt.
Envis som jag är så ska jag ju bara genomföra det jag tänkt mig, så nu är kakdegen gjord och får ligga på ett fat tills i eftermiddag. Gör två längder som gräddas och sedan skär jag snitt. Enkelt som tur är. Dessa kakor är underbart goda!
Solen vill nu titta fram, då värms inglasade balkongen upp bra och med lite tur kan jag sitta där en stund i eftermiddag. När jag var till Ikea köpte jag lite fejkade blommor och de piffar upp i mina krukor på balkongen. Härligt!
Må nu så gott fina vän och njut alldeles fantastiskt gott idag!♡
Jag lever länge av igår!♡♡♡
Kram smör igår kväll, som legat på köksbänken och mjuknat. Tanken var att idag sno ihop Violas goda chokladsnitt.
Envis som jag är så ska jag ju bara genomföra det jag tänkt mig, så nu är kakdegen gjord och får ligga på ett fat tills i eftermiddag. Gör två längder som gräddas och sedan skär jag snitt. Enkelt som tur är. Dessa kakor är underbart goda!
Solen vill nu titta fram, då värms inglasade balkongen upp bra och med lite tur kan jag sitta där en stund i eftermiddag. När jag var till Ikea köpte jag lite fejkade blommor och de piffar upp i mina krukor på balkongen. Härligt!
Må nu så gott fina vän och njut alldeles fantastiskt gott idag!♡
Jag lever länge av igår!♡♡♡
Kram


elisabethlofmark.blogg.se

Postat av: Gunilla

Publicerad 2015-02-26 12:29:01

Inte är du gnällig!
Du måste tala om hur du har det!!

Skönt att du fick lite påfyllning igår!
Tänk på alla fina vänner du har omkring dig <3
Kram

Svar: Det är rikedom att ha alla er fina underbara vänner omkring mig!♡♡♡
Kom nyss in från promenaden, ett tag när jag var ute och gick kände jag att tänk om det tar tvärstopp snart! Benen tappar enormt med krafter, då är värken en baggis i jämförelse kan jag säga. En otäck känsla var det!
Så tydligt har jag aldrig tidigare känt att muskelkraften avtagit.
Nåja, noterar och går vidare.

Hoppas du John-Åke och hundarna har en fin och solig vårvinterdag!♡
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela