elisabethlofmark.blogg.se

Däckad idag...

Publicerad 2015-02-21 22:18:09 i

Vaknade i morse och kokade kaffe för att till frukost och tidningen lyssna till radioprogrammet "Ring så spelar vi".
Kände genast att idag var inte kroppen bra. Tung i muskler som värker, neurogen värk  och en trötthet som inte kan sovas bort. 
Jag somnade om och kom mig inte upp förrän kl 12...

Fy jag blir enormt besviken när jag blir så här utslagen då det är helg och fint väder. Vi hade planerat gå en promenad med Meja, ta med lite fika och sätta oss vid skogskanten och njuta vårvintervärme.

Blev i stället att gemensamt se skidorna på tv, sticka klart småsockor till en liten 6-månaders Ville. 
När jag stickade dem tänkte jag på hur ullsockorna kommer värma de små gosiga babyfötterna. Glädje! 

I eftermiddag fick jag för mig att prova sy en mössa i trikå.
Igår var jag in till favoritbutiken Flitiga fingrar, köpte garn och en bit tyg till mössa. Jösses vilken utmaning, jag har aldrig sytt mössa tidigare, endast sytt gardinlängder så detta blev spännande!


Valde ett trikåtyg med färg för nu vill jag lägga den murriga vintern bakom mig. 
Köpte garn i matchande färger, ska bli vantar i lite tunnare modell har jag tänkt. Får se vad fantasin vill skapa...
Det här med att sy hör inte till mina favoritintressen, men jag var i behov av en mössa som liksom sitter kvar på huvudet och inte åker upp vilket alla som jag har i garderoben gör. Så då får man prova att få till en själv!

Så här blev den, en mjuk och  skön vårmössa som inte glider upp på toppen av huvudet!


Nöjd med att jag i alla fall lyckades få till något idag. 
Kom mig sedan ut på en frisk promenad, och mössan var såklart på!  ☺

Tack för att du läste mina rader som jag i denna sena timma skrivit.

Önskar dig en god natts sömn! 💗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela