elisabethlofmark.blogg.se

Improviserade frukostbröd

Publicerad 2015-02-12 20:56:51 i

Fick ihop ett gäng frukostbröd av diverse som fanns i skafferiet. I ursprungsreceptet som jag fått av goa vännen Gulli, ska det egentligen vara grahamsmjöl och vetemjöl men jag hade inget grahamsmjöl. Därför blev det en chansning att ha i havregryn, verkar som det fungerade för bröden jäste och fick sin form i ugnen. Ska göra mig en gomacka senare ikväll.


Arbetsstolen har blivit en kär vän i köket!
En otrolig hjälp för mig att hålla lite längre när jag ska laga mat eller baka. Att baka ger mig påfyllning i själen, och är det något jag lärt mig det senaste halvåret så är det att man måste hitta det som ger energi och därmed påfyllning så man orkar framåt! Men jag står och går så mycket jag kan, för stolen ska endast användas till att jag ska kunna hålla det där extra. Gäller hitta sin ballans i hjälpmedlen.

Just tack vare att jag har stolen till hjälp så blev det nu ikväll  kardemummaskorpor gjorda. Kokade nyss en rejäl panna med kaffe eftersom jag nu måste passa mina skorpor som i två timmar ska torkas i ugnen. När man känner kardemummadoften så inser man att det är värt all väntan på att göra egna skorpor. Att baka och laga mat som är mer gammaldags är något som jag gillar allra bäst!
Längtar tills i morgon då jag ska bre smör på en skorpa och doppa till kaffet. Gott!


Önskar dig en god natts sömn!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela