elisabethlofmark.blogg.se

Kalasgott...

Publicerad 2015-02-04 21:33:42 i

Blev ett långt och mycket trevligt kalasande hos mor Viola då vi idag firade att Gudrun fyllde 60 år. Bjöds på både smörgåstårtor, gräddtårtor, och bäst av allt Violas hembakta småkakor som man gärna låter slinka ner några extra av. 
Kändes som att jubilaren själv njöt av firandet och fick känna sig riktigt uppvaktad. Härligt!
Varje gång jag är hos Viola berörs min själ på djupet. Tänk att få komma hem till en som inte är min mor, men som ändå kramar om en sådär totalt villkorslöst, sitter där på stolen så liten hon är och släpper allt för att lyssna när jag pratar. Tacksam!
Jag var endast 8 år då min mor dog i levercancer, och har inga minnen av henne. Min uppväxt blev sedan tuff med en far som inte riktigt orkade vara vuxen för sin fadersroll. Han gjorde så gott han förmådde, så ingen skuld vill jag lägga på honom. Det är nu 9 år sedan även han lämnade jordelivet. 
Det är inte självklart  ha en familj, en närhet med villkorslös kärlek som bär en ut i livet. 
Jag är livet oerhört tacksam över så mycket!
När jag nu ska sova så blundar jag och ser den här dagen, känner in allt gott den gav. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela