elisabethlofmark.blogg.se

Kyrklunch och goa vänner...

Publicerad 2015-02-25 20:54:18 i


Idag var jag till Bosvedjans kyrka för att med goa vänner ta del av nattvardsgudtjänst och sedan en god lunch. Jag bor granne med vår kyrka så det är nära och bra gå dit.

Det är rofyllt att sitta och lyssna till prästens ord, att reflektera inom sig av det som sägs.
En hel del tankeprocesser startar...

Efter nattvardsgudtjänsten serverades så lunchen, vilken bestod av bruna bönor med fläsk och potatis, korv eller vitsås för den som hellre ville avstå bönorna. 
Det var vansinnigt gott med bruna bönor och fläsk, skulle aldrig välja bort dem!


Det var idag många som kom på kyrklunchen, tror kyrkvärdinnan Ulla sa att vi var 40 st!
Maten lockade nog, men jag tror att de utlovade semlorna till kaffet också var en bidragande orsak till att vi blev så många. 



Under kaffet skulle det dras vinnare ur lotteriet. Aldrig blir man för gammal för den spänningen!


Jag hade turen att på slutet vinna, valde de två ljusen.
Passade mig bra eftersom jag ofta tänder ljus.

Efter kyrkan träffades vi, Stina, Gulli och jag hemma hos Stina.
Goa fina vänner sedan bra många år nu ♡♡♡

När vi smält lunchen så kokade vi kaffe, Gulli tog fram en burk jättegoda kakor hon bakat, och vi gjorde i ordning hemgjorda semlor. Jösses vilken frossardag, tur vi umgicks länge så fikat drogs ut på tiden!


När jag nu sitter här hemma och tänker på idag, så känner jag en stor tacksamhet över att ha så fina vänner, den gemenskap och omsorg vi har om varandra. Tack!♡♡♡
Spelar ingen roll att jag är 42 år och en annan är 80 år, ålder är bara en siffra. Underbart få ta del av allt som ges! 😀

Nu är det snart sena timman för mig, tid att krypa ner med min bok.
Tacksam över idag!

Önskar dig allt gott!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela