elisabethlofmark.blogg.se

Låta tankar dra förbi likt moln på himlen...

Publicerad 2015-02-03 10:41:16 i

Dagens första medicinintag skulle i morse passas. Kan säga att det är en otrolig hjälp att ha en smartphone som larmar och påminner, eftersom det är utspritt över dagen då medicin ska intas.
Idag ville inte min kropp vakna och komma igång, medan mitt huvud sa upp med dig nu och få igång kaffe på spisen! Låter hur konstigt som helst, men där ligger man och kommer sig inte ur sängen. Kroppen är tung, det domnar och värker, muskler småkrampar... Där man ligger hinner massor med tankar fara genom ens huvud, skam och skuld över att man inte får det att fungera, att saker man gör tar en hiskelig tid!
Här gäller det att vakta på sina tankar, friskt sortera bort de tankar som inte har någon betydelse som enbart drar ner en, inte låta dem få fäste. Se tankarna komma likt moln på himlen och sedan se dem dra förbi...
Så kom jag mig i alla fall upp och kaffedoften spred sig i mitt kök. Tog min kopp och leverpastejsmörgås med mig till fåtöljen, och här vaknar jag sakta. Får acceptera att idag är en sådan dag då jag mår sämre. Att kroppen värker mer och att tempot måste dras ner. 
Fick papper från arbetsterapeuten om att skriva en kroppsdagbok för utvärdering, så den ska jag kika på idag. Sedan ska jag ringa och sjunga för en vän som idag fyller 60 år!  
I morgon är jag bjuden till firande av henne, så jag vilar mig duktigt idag för att orka få med mig en positiv dag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela