elisabethlofmark.blogg.se

Oväntat brev...

Publicerad 2015-02-09 18:17:13 i

Idag har det varit tungt i kroppen, benen och fotlederna värst. På promenaden var det segt, fick påminna mig om att höja blicken framåt, ta in den friska luften och fylla min kropp med ny energi!

När jag kom hem efter promenaden så låg där i posten ett brev från Landstinget adresserat till mig. Efter diverse undersökningar som jag gjort så har det kommit lika många brev med posten. Men jag väntade inget brev från min doktor just nu så därför blev jag förvånad när detta kom. När jag läst brevet så blev jag alldeles rörd över att Viktor ( neurologen ), tagit sig tid att skriva mig några rader om hur han tänker kring utredningen, samt på min fråga jag per telefon ställde till sjuksköterskan om det kan tänkas vara myelit jag drabbats av?
Han skriver 
- Att misstanken om myelit är inte väldigt hög, men den finns ju där.
Åter igen måste jag säga att jag är rörd över att jag fick ett brev, en återkoppling jag inte själv ens reflekterat över att få. Tacksam!

I morgon gör jag första besöket hos sjukgymnast, ser verkligen fram emot det. Att få veta hur jag själv kan göra för att bli bättre.
Läkarna och sjukgymnasten gör ett fantastiskt jobb i detta detektivarbete om att hitta orsaken till mina besvär. Men slutligen är det ju jag som måste jobba på med träning!



Värken tar av min energi, blir trött i både kropp och huvud.
Tony bad mig i helgen att jag idag skulle ringa sjuksköterskan på neurologmottagningen för att informera om hur jobbigt jag haft det med värken i helgen. Själv hade jag också tänkt ringa in, men så skjuter man upp det för vill inte besvära, väntar en dag till för att se hur det känns i kroppen då. Bara en dag till så kanske värken släppt sitt grepp något...

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2015-02-09 19:18:53

Var glad över att du har en engagerad läkare. Sådana växer inte på träd.
Sköt om dig! Kram ♡


Svar: Jag blev väldigt förvånad över att få ett brev bara sådär av läkaren. Det ger mig hopp och kämparbränsle, och det behövde jag just nu för det är besvärligt sedan några dagar eftersom värken tilltagit.
elisabethlofmark.blogg.se

Postat av: Gurli

Publicerad 2015-02-09 19:30:38

Hej min fina vän ♡ Så trist att du skall behöva ha så ont. Jag är så glad över att din läkare handlar som man hoppas att alla i vårdkedjan skall göra.

Var skall du gå på sjukgymnastik? Christer Östman heter den
Sjukgymnast som jag har kontakt med. Han är jättebra!
Hoppas du får sova gott inatt ♥♥♥ kram ♥♥

Svar: Verkligen fint av läkaren att skriva några rader i ett brev! Betyder mycket när man kämpar på hemmavid att få känna att någon bryr sig. För det blir lätt att man känner sig ensamen i sin kamp mot tillfrisknande. Jag bytte ju vårdcentral från Gilleberget till St Olov. Gjorde valet att byta eftersom jag vill ha en fast läkarkontakt. I morgon ska jag träffa en sjukgymnast, ser fram emot det mötet! Kram på dig!
elisabethlofmark.blogg.se

Postat av: Lena

Publicerad 2015-02-09 22:42:27

Du är en riktig kämpe Elisabeth! Jag förundras över din styrka att lyfta blicken och fylla kroppen med ny energi trots att så mycket säger ifrån. Heja på!

Kram! Lena

Svar: Finns inget annat alternativ än att genomleva dagen, försöka se och ta vara på det de små guldstunderna som ändå finns där ger!
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela