elisabethlofmark.blogg.se

Sockerkaka och strumpstickning...

Publicerad 2015-02-16 21:39:26 i

Det är något med mig och sockerkakor. Jag blir så glad av att sno ihop en smet, slicka av sleven när formen åkt in i ugnen, för att sedan se kakan gräddas gyllenfärgad och slutligen stjälpas upp på fatet. Gott!


Idag har jag verkligen tagit det lugnt. Gick promenaden med Meja mitt på dagen och det gick idag rätt så bra att gå. Sedan blev det några varv på strumpstickning så både stora fötter och små ska kunna värma sig. Det är så rogivande att för varje varv se sockorna växa fram, och att veta hur gott ullen kommer värma.


Meja börjar ana att våren nalkas, idag hittade jag henne sittande på ställen här hemma där hon aldrig brukar sitta. Anledningen till att hon sökte upp platserna var för att solen sken in just där.
Så jag hämtade hennes bädd så hon kunde må riktigt gott i solskenet!


Jösses vilket trasseltroll hon är i pälsen nu! Skjuter på trimmningen eftersom den är rejält påfrestande för både mig och henne...

Nu blir det lite läsning av bok innan sömnen tar vid. 

Önskar dig en god natts sömn!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela