elisabethlofmark.blogg.se

Tålamod, och tålamod...

Publicerad 2015-02-08 09:34:30 i

Kvällen igår blev lite strumpstickning framför tv och det värdelösa programmet Melodifestivalen. Tycker kvalitén blir sämre och sämre för varje år, eller så är det mitt tycke och smak som förändras.  Att se tv hör ju inte heller till min favoritsysselsättning, endast dokumentärer och då gärna samhällsdokumentärer intresserar mig. 

Blev en tidig kväll för mig igår, nervvärken i benen satte in ordentligt och då är det bäst att försöka somna ifrån eländet så fort man kan. Orkade inte stiga upp och göra i ordning tabletterna eftersom jag bla måste dela dem i små bitar för att kunna svälja ner. En alvedon forte är rätt stor, tradolanen är liten så den går bra. Jag har respekt för denna starka medicinering, så väljer med omsorg de tillfällen jag tar medicinen. Det är tålamod att stå ut som gäller!

Söndag morgon har gått över i förmiddag och vi drar på att låta dagen gå igång, skrotar runt i morgonrock och fyller på mer kaffe i koppen.
Har som mål att ikväll gå till handarbetscafe'et vi har i föreningen HSB. Så det är vila vila vila som gäller för mig hela dagen för att jag ska orka kvällen!

 

Kommentarer

Postat av: Gurli

Publicerad 2015-02-08 11:10:26

Gomorron! Trist att du skall ha det så jobbigt. Hoppas kvällen blir bra. Jag håller med dig om mellon, ingenting kändes nytt, men jag kan ändå inte låta bli att titta. Jag bandade ett helt underbart program i TV2 , ett jazz och swing program med bla Charlie Norman och Alice Babs. Du är kanske för ung för den musiken, men ge den en chans!
Idag skall vi åka till Iggesund med PRO på revy.
Ha en bra dag! Kram ♥♥♥

Svar: Kan bara bli bättre lördagarna framöver, för hu så dåligt programmet i lördags var!
Skulle gärna se det programmet som du spelade in, vad hette det? Kanske kan man hitta det på svt play?
Härligt du roade dig på revy! 💟
elisabethlofmark.blogg.se

Postat av: Gunilla

Publicerad 2015-02-08 12:52:19

Hoppas att din söndag blir bra Kram <3

Svar: Tack fina du, hoppas du hade en fin helg!💖
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela