elisabethlofmark.blogg.se

Vårstökade på balkongen...

Publicerad 2015-02-22 20:29:27 i

Nu när det kommer varma soliga dagar framöver, så vill man gärna kunna sitta med fikakoppen ute på den härliga inglasade balkongen. Därför plockade vi bort den nu torkade ljungen ur krukor och amplar, städade undan och gjorde klart för att framöver låta våren sätta bo där ute. 
Visst är det väl en underbar känsla att sitta med en kopp fika och känna hur frisk luft blandas med kaffearomen under näsan. 

Jag hann också med att gå min träningspromenad idag. Inte slarva bara för att det är söndag! 
Jag tränar som sjutton på att gå med belastning på båda mina ben, och att ha armarna avslappnat utefter kroppen. 
Det är min sjukgymnast som instruerat mig hur jag ska gå, och jag övar och håller fokusering stenhårt där jag vandrar!

Kan säga att idag var det både fysiskt och mentalt tungt att komma mig iväg ut på promenad, gråten fanns där i min strupe när jag gick. Det gör mig ledsen och frustrerad att redan innan jag kommit mig ut, efter att jag fått på mig ytterkläder och skor är så trött. Att det kostar av min energi att gå promenaden, att promenaden inte känns angenäm pga att det tar så mycket energi av mig att gå. 
Tanken kommer om det fortsättningsvis ska vara de här problemen med benen, och ännu värre om det kommer bli värre! Tankar blir till känslor och hej vad det drar iväg med en!
Det är då man får vakta sina tankar, men sjutton ska veta det är inte enkelt...

Där jag går ser jag nog ut som vem som helst som är ute och går, ingen ser hur benen värker och hur de är stum och rätt vad det är rycker iväg som om de fick en elstöt, hur jag ofta får parera ballansen i gången...

Efter promenaden idag satte jag mig ute på balkongen och tog igen mig i lite solsken som ville bryta igenom molnen. Varmt och gott, härligt!

Ikväll var det så handarbetscafe'e här i vår bostadsrättsförening. Vi är ett trofast gäng som ses, det är trevlig och för mig viktig påfyllning att träffas där några timmar. Lever ett bra tag på de träffarna!

Nu avslutar jag kvällen med att se Arne Dahls deckare på tv, för att sedan krypa ner under täcket och läsa en annan deckare.

Hoppas din helg varit bra och gett dig påfyllning inför en ny vecka! ♡
/ E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela