elisabethlofmark.blogg.se

Doft av fuktig jord och vår...

Publicerad 2015-03-23 22:19:31 i

Blir ett sent blogginlägg idag. 
Har varit placerad i soffhörnet mest hela dagen.
Har varit extremt trött efter att natten blev en vaken natt, kunde inte somna förrän vid 05-tiden i morse. 
Jag brukar inte bry mig så mycket över uteblivet insomnande, för kan ju sova en lur nästkommande dag. Men idag väntade jag samtal från min vårdcentralläkare och hade ingen tid om när han skulle ringa, så jag var på spänn mest hela dagen därav! 
Kändes att det var ett viktigt samtal också eftersom jag skulle fråga om intyg att bifoga min ansökan om färdtjänst.
Nu visade det sig att han aldrig ringde idag. Finns säkert en förklaring till det.

Blev en kort promemad med Meja idag men icke desto mindre tog jag in den sköna solen som sken och de härliga dofterna av våt mark som påminner om att våren är här!
Det var extra skönt komma ut i friska luften eftersom jag igår var inne hela dagen.


En bild på marken som doftar av vår och påminner om att det spirar och gror liv under det tjocka täcket som legat flera månader. 
Den bilden är ingen skönkonst men den gör mig glad!
Jag tänker att jag så innerligt önskar att det som under dessa 7 månader lagt sig som ett återhållande täcke runt mig, ska släppa och låta min kropp få gro av kraft och läkning. 
Hoppas!


Mina fötter mot marken... 
Jag njuter av ljudet av mina steg på gruset som ännu ligger kvar. Kommer att tänka på vad Louise Hoffsten sa, att det behövs ibland en näve grus i livet. 

Ja så är det, att av motgångar formas vi och det kan bli alldeles fantastiskt bra det också om man ger det tid och väljer att det bär!

Jag avslutar så, och önskar dig en riktigt god natts sömn! 💟
/ E 






Kommentarer

Postat av: Gurli

Publicerad 2015-03-24 07:08:04

Gomorron! Hoppas att nattsömnen blev bra♡♡Jag önskar dig en bättre dag idag.
Dåligt av läkaren att inte ringa. Du får ringa igen idag.
Kramar till dig ♡♡

Svar: Hej! Somnade som om vore klubbad igårkväll och sov en bra nattsömn. Tacksam!
Läkaren på vc ringde inte idag heller... Jag får ringa vc i morgon och kolla läget.
Sedan borde jag nog också ringa ssk på neurologen eftersom muskelstelheten och muskelförsvagningen spridit sig även till armarna/axelpartiena!
Men harvar helst på själv och försökt vänta ut det som känns så tydligt i armarna, i hopp att det är något tillfälligt...
Får se hur det utvecklar sig, blir det inte bättre så får jag ringa in och rapportera!
Hoppas du mår bra och att du får en god natts sömn!
Kram på dig fina vän! 💖🌒
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela