elisabethlofmark.blogg.se

En trött dag...

Publicerad 2015-03-07 19:38:16 i

Vaknade tidigt i morse, slog på min älskade lördagsradio och hasade upp i tofflorna för att koka kaffe.
Frukost och tidningen placerade jag på sängbordet och själv kröp jag ner under täcket. Härligt med lördagsmorgon!
När frukosmackan slunkit ner, kaffet urdrucket och tidningen läst så låg jag och lyssnade vidare på radioprogrammet "Ring så spelar vi". Somnade om och vaknade en bra stund senare, behövde den luren kan jag säga.

Blev en andra frukost innan dagen drog igång här hemma. Vår hund är inte morgonpigg, så vi behöver aldrig stressa upp för att gå ut med henne, vilket är skönt. 
Tony tog ut henne på en rejäl skogspromenad vilket gjorde schnauzertösen glad! 

Jag var kvar hemma för att göra i ordning semlor som vi skulle bjuda på när Eva och Tony Wiklander, Felix och Emma skulle komma på fika. 


Gott var det att fika tillsammans och bara sitta ner en stund och prata.
Våra fina underbara vänner och ungdomar! 

När de for hem sa Tony åt mig att jag direkt skulle lägga mig och vila. Antagligen såg han hur trött jag var. Så jag blev nerbäddad på soffan med filten om mig, där somnade jag och sov gott i två timmar. 

Så otroligt trött i kroppen.
Som jag beskrev för Tony, att det är jobbigt bara att dra upp byxorna efter toalettbesöket, varpå han svarade...
- Använd kjol!   Hahaha...


Idag har jag inte varit ute alls, har inte orkat och planen har varit att spara mig för att orka sitta uppe och se film tillsammans med Tony. Får se hur det blir med det.

Jag blundar och tänker tillbaka på när vi alla idag här hemma satt vid matbordet och hade trevlig fikastund. Och hur ljuset kom in i rummet trots att klockan drog sig mot sena eftermiddagen. Härlig påfyllning!

Önskar dig en fin lördagskväll! 💟
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela