elisabethlofmark.blogg.se

Fina vänner och vårblomma...

Publicerad 2015-03-24 21:56:21 i

Vid förmiddagstid åt jag en sen frukost ute på den av solskenet uppvärmda inglasade balkongen. Skön start på dagen!

Nattsömnen var god, ändå sov jag långt in på morgonen och det var en seg kropp att få upp ur sängen.
Det tar tid för mina muskler att komma igång.


Solen sken så gott så jag satt kvar ute på balkongen och stickade lite på vante nummer 2. Tänk att när man stickar vantar och sockor så är tvåan alltid så tråkig att göra!
Det är bara att sticka på och hålla fast vid att paret ska bli komplett! 😉



På promenaden med Meja idag såg jag denna fina krokus strax brevid vårt hus. Vårblomster välkomnas och skiner upp tillvaron!

Det blev en kort promenad idag för min energi skulle också räcka till att åka ner till apoteket på stan.
Min fina barndomsvän Sara erbjöd sig att hämta upp mig och skjutsa mig till stan. Jag finner inte ord över min tacksamhet, det gör verkligen skillnad att få slippa den stress och fysiska energitapp en bussresa ger mig!

På vägen till apoteket ligger bokaffären och den missar jag helst inte!
Både Tony och jag läser väldigt mycket böcker, så bokaffären och biblioteket är ställen vi gärna besöker.

Mina ben blir ju fort trötta och stumma så det gäller att sätta sig och vila lite då och då så fungerar det bättre att gå. Satte mig i en fåtölj vid en fin  bokhörna de ordnat och fick syn på en hylla med bokstöd. Har hört talas om bokstöd som hjälpmedel men har aldrig tidigare sett hur de ser ut och fungerar. 


Jag köpte bokstödet och tror jag kommer ha god hjälp av det, speciellt när jag ligger i sängen och läser eller ser film på min surfplatta. 
Armar och axlar avlastas vilket är god vinning!


Hittade en bok som verkar bra och spännande.
Författaren jobbar som polis i Stockholm vilket lär ge storyn extra bra reseach och säkert tempo. 
Blir spännande läsning tror jag!

Innan vi skulle ta bussen hem gick vi in på Ica Esplanad för att handla lite smått. Där träffade vi på en god vän och granne,  Maritha och hon erbjöd lift hem!

Ja vad ska jag säga annat än att jag är oerhört tacksam över alla våra fina vänner, för att ni är de ni är och för att ni finns! 💖

Nu är klockan sent, så jag tar min bok och bokstöd med mig till sängen för att för en stund försvinna mig in i bokens värld, och sedan låta drömmens värld fånga mitt sinne 😉

Önskar dig en god natts sömn! 💟
/ E 

Kommentarer

Postat av: Maritha

Publicerad 2015-03-25 21:43:33

Goa, härliga, positiva Elisabeth! Inte var det ngn särskild god gärning att erbjuda skjuts, vi skulle ju åt samma håll :)

Svar: Du det var hur omtänksamt som helst av dig att låta oss få åka bil hem! Taskigt vi inte hade något hundgodis att bjuda Chilli på när han lät mig få trängas brevid honom. Ska bjuda honom på något smaskigt framöver! 😛 Pussa han på nosen från oss på 27:an! 🐕🐓🐔
elisabethlofmark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela