elisabethlofmark.blogg.se

Kokar soppa...

Publicerad 2015-03-03 19:08:33 i

På min göralista idag stod att koka en grönsakssoppa. Gjorde en rejäl laddning som blev några burkar att fylla frysen med. Det är så gott att kunna plocka fram och värma lite soppa när man känner sig hurvsen.



Även om det var roligt laga soppa så tog det av mina krafter och jag blev trött. Satte mig ute på inglasade balkongen och vilade i solen som värmde gott.
Härligt med den påfyllning av ljus vi börjar få den här årstiden!

Även om jag kände mig trött så prutade jag inte på min promenad. Snörade på mig kängorna och gick ut tillsammans med Meja. Hon hade redan gjort två promenader idag. I morse med Tony och mitt på dagen med Åke som kom för att ta henne med ut på en runda. Skönt få hjälp med rastningen av henne!

När jag i eftermiddag gick uppför Bågevägen sa jag högt för mig själv f..n! 
Blir så irriterad över att bla inte kunna sätta ner foten och benet normalt och utan att det smärtar och är stelt. Detta är inget som syns utåt, även om det för mig känns så. För jag fokuserar hela tiden på min ballans och att kunna gå så bra som möjligt för att ha en så normal gåstil som det bara går. Träna träna och inte låta tankarna dra iväg med en!

Det är ju så rasande fort tankar kommer och liksom lurar en att tro på dem såpass att känslorna berörs och vipps är man där igen och tror på något som inte behöver betyda ett smack!

Hur som helst så kom vi oss runt på vandringen och det vart en rätt så skön promenad trots allt. Känslan är så skön när man går i mål med det man tänkt sig göra!



Nu tänker jag dra den varma goa filten om mina ben och tillsammans med Tony se det senaste avsnittet av Jordskott. Igår såg vi andra avsnittet och det slutade mycket spännande, så har nu förväntningar på en timmes bra film. 

Önskar dig en fin kväll! 💟
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela