elisabethlofmark.blogg.se

Ljudet av geggiga sulor...

Publicerad 2015-03-04 20:27:39 i

Idag har jag haft en sämre dag med min kropp.
Muskelsvag i ben och armar, en knepig känsla är det!
Benen känns tröga och armarnas rörelser likaså, det kostar på att röra sig. 

Efter lunch samlade jag ihop mig för att gå ut på promenaden med Meja. Vi gick efter den porlande bäcken och jag njöt av den  friska luften och av att se Meja härja runt i snön.

 
Det är härligt stanna till och lyssna en stund på fågelkvitter och bäckvattnet som porlar friskt. Medans vi gick där vid skogsgläntan så kikade solen fram också. Härligt!


Älskade underbara Meja, tack för att du finns, för allt du ger oss! 💖
Hon är otroligt förtjust i att leka med pinnar, och vill visa sina fina fynd som här på bilden!

Grusvägen börjar bli så där härligt vårgeggig nu. Förr har jag verkligen irriterat mig på gegga och blötan, nu tänker jag helt annorlunda. 


Nu känner jag in den typiska doften av jorden som töar fram, och när jag går där längs den geggiga vägen och hör mina klafsande steg i leran så tänker jag att här går jag just nu för att jag kan. Klafs klafs!

Just då tänkte jag så, lyckades tänka så, i det ögonblicket. Det är ju inte alltid man lyckas stanna till och känna in det där lilla i vardagen, det lilla som ändå ger så mycket om vi bara ser det! Tänk, de stunderna är oss ju så nära...


Nu när jag ligger i min säng så tänker jag på dagens promenad...
Hemvägen var det tunga ben som gick, och väl hemma så blev det vila för resten av eftermiddagen och kvällen. 

Gjorde tidigt kväll, för det är plågsamt sitta uppe med trötta och krampande muskler.
Strax tid för att ta kvällsmedicinen, och förhoppningsvis fungerar den bra, på vad det nu är som flyttat in i min kropp, så att kramp och värk stillar sig för natten. Hoppas!

Önskar Dig att komma till ro för en god natts sömn! 💗 
/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela