elisabethlofmark.blogg.se

Sol och värme...

Publicerad 2015-03-08 20:01:51 i


Började dagen med frukost ute på inglasningen. Helt otroligt att vi redan nu kan ha så varmt och skönt, som om vore april månad. 
Härligt är det och gäller se till att njuta av solen och värmen!

Efter frukosten gick vi en promenad ner till Citygross för att köpa fika till kvällens handarbetscaf'e. 
Det fungerade bra för mig att gå idag. Den promenadträning jag gjort sista veckorna börjar ge resultat. Känner mig lite försiktig i att ta ut för mycket glädje eftersom jag vet hur bakslagen svider...
På tisdag ska jag träffa min sjukgymnast, då får jag kanske mer tips på hur jag själv kan göra för att komma framåt mot bättre hälsa och funktion.

I skrivande stund sitter jag med rejäl värk i benen. Sa tidigare idag att det nu är en vecka sedan jag inför natten behövde ta till den tunga värkmedicineringen. Jag är väldigt försiktig med att ta den eftersom den är starkt beroendeframkallande. 

Så här fort kan det alltså svänga, man står rätt främmande inför sig själv!

Tankar börjar så smått också komma om att jag i april ska göra en ny magnetkameraundersökning av nackryggen. Man vill se hur det plaque jag har där ser ut sedan förra bilderna togs, om det tillkommit mer. Förhoppningsvis kommer min neurolog även då få viktig information i sitt sökande fram till diagnos. 

Denna väntan på att få veta "vad det nu är som flyttat in i min kropp", den väntan är jättejobbig!
Detta halvår har varit en kaostillvaro som jag inte har ord nog till att beskriva. Hur kaoset rasat fram med inte bara mig, utan min familj och våra vänner... Fy!

Därför välkomnar jag våren med ljuset och värmen, tinar upp min vintersjäl när jag sitter på balkongen. Härligt!
Idag stickade jag lite på en sjal som jag tror blir fin att ha till en sommarklänning, bre över axlarna en ljummen sommarkväll.


Ikväll var jag till vårt handarbetscaf'e som vi har här i föreningen HSB Bosvedjan. Trevligt som vanligt att med varsinna handarbeten i händerna umgås och fika tillsammans. 

Nu väntar jag på att deckaren på SVT ska börja. 
Sedan blir det deckare men då i bokform, vilket brukar vara bäst.
Att ha en bra bok på sitt sängbord förgyller ens tillvaro rejält!

Önskar dig en fin kommande vecka! 💟
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela