elisabethlofmark.blogg.se

Sopplunch i kyrkan...

Publicerad 2015-03-11 17:01:18 i


Idag bestämde jag mig för att gå ner till till vår trevliga kyrka som vi har här i Bosvedjan. Det är en perfekt utflykt för mig att göra eftersom jag bor granne med kyrkan!
Idag var det nattvardsgudtjänst och efteråt serverades bland annat soppa.



Idag var det en god gulaschsoppa och smörgåsar som vi serverades. Tjejerna i kyrkan ordnar alltid allting så fint och trevligt. Det är positiv påfyllning besöka soppluncherna som anordnas!

Medans vi åt fick vi berättat för oss om hur det var att pilgrimsvandra 81 mil tvärs igenom Spanien.
De två kvinnorna som berättade är i övre medelåldern. De visade fina bilder från sin vandring, och berättade om allt från skoskav till hur de längs vandringen upplevde olika saker. 

Låter härligt att gå en pilgrimsvandring, att vandra i tystnaden och stanna till vid oaserna för att bada trötta fötter i en pool med heligt och läkande vatten. 

Jag skulle kunna nöja mig med en vandring över något av våra svenska fjäll, någon gång i framtiden... 
Tills vidare har jag mitt sikte inställt på att i vår kunna vandra över hygget här brevid. Det vore stort nog för att ge mig lyckokänsla! ☺


Till kaffet serverades vi god bakelse.

Ulla, Margareta och Barbro är de som ordnar med allt gott vi får, de är suveränt duktiga!

Till kaffet blev det sedvanlig lotteridragning, och jag hade turen vinna på två lotter!
Blev en fin hemstickad mössa och ett par ullsockor. Tacksam!


Efter kyrkan gick jag hem och vilade en stund för att sedan orka åka till djuraffären och köpa hundmat. 
Kändes rejält gruvsamt bege mig iväg med bussen eftersom nacken och huvudet sprängvärkte. Men det var ett måste att åka och köpa hundmat eftersom vi glömde det igår, och botten i påsen visade sig endast bjuda på ett mål mat till.

Jag har senaste halvåret i det kaos som varit och fortfarande är, fått se sidor hos mig själv som jag inte visste fanns. Exempelvis att jag är en ordentlig tjurskalle som kör på till sista svettdroppen. Det är inte bra att driva sig själv så hårt, eftersom man efteråt rasar ihop i en hög invid sin ytterdörr... 
Så kvällen idag blir inte mycket mer än att bara vara, sitta i min fåtölj och blunda. Kanske orkar jag se något på tv eller sticka lite. När nacken och huvudet är så här värkande så är det fullt nog att bara vara!

Tony flög i morse ner till Malmö för utbildning i tre dagar. Så Meja och jag huserar ihop bäst vi vill här hemma i några dagar. 
Jag var in på Ica nu innan jag for hem, köpte en veckotidning, två goda butiksbakade muffins och en godispåse. Ja ni hör, det kommer inte gå någon nöd på mig och Meja! 😉

Nu ska jag koka mig en panna gott kaffe, sedan åker benen upp i högläge för vila av både kropp och knopp! 

Önskar dig en fin onsdagskväll! 💟
/E



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela