elisabethlofmark.blogg.se

Tummetott...

Publicerad 2015-03-20 20:41:25 i


En tumme skulle visst stickas för att den första vanten av paret vantar med bikakemönster skulle bli klart. Nu är den stickad och jag lämnade till morgondagen att lägga upp maskor till nästa vante. Spelar ingen roll att vi går mot varma sköna våren och sommaren, sticka vantar och sockor gör jag året runt. Skön terapi som ger min själ ro!

Under dagen förberedde jag allt eftersom till de två Västerbottensostpajer jag planerat att göra idag. Numera får jag ta lång tid på mig när jag ska laga mat eller baka. Se till att det blir flera vilopauser för att gå i mål med det jag gör. 
Trots att jag följde de nya spelreglerna idag och tog flera vilopauser, samt stundvis mot slutet använde mig av arbetsstolen så tog jag stopp ordentligt!
Det går inte förklara hur det känns, annat än att värken kommer från ljumskarna och går ut över låren, samt att musklerna tappar uthållighet och jag får mycket svårt stå och gå.
Det här med att jag tappar uthålligheten i musklerna det känns otäckt inte bara i kroppen utan även i tanken, för hur ska det utveckla sig detta "vad det nu är som flyttat in i min kropp"?!


I morgon om allt fungerar ska vi åka hem till Rasmus, då ska vi ta med paj, och sallad.


Nu blir det några sidor i min bok, och sedan inväntar jag sömnen.
Det är ju tidig lördagsradio i morgon och den vill jag inte missa. 
Upp och koka morgonkaffe, göra en god smörgås, ta in tidningen och krypa ner i sängen för att höra "Ring så spelar vi " . Det är den bästa starten på en lördag!

Önskar dig en fin och rofylld helg! 💟
/ E 






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela